محل تبلیغات شما

بسمه تعالی

چرا ظرفیت کلاس بعضی از اساتید به سرعت  تکمیل می شود؟

چند دلیل وجود دارد که ظرفیت کلاس بعضی از اساتید به سرعت تکمیل می شود وظرفیت کلاس بعضی از اساتید با اکراه وبدلیل تداخل کلاس ها و با ناراحتی فراوان دانشجو تکمیل می شود.

1-اول آنکه استاد برای درس خود یک کتاب در حد دانشجوی کارشناسی معرفی می کند و دانشجو سردرگم نیست که چه مباحثی را برای امتحان باید مطالعه کند.

2-استاد در اول ترم مشخص می کند که سوالات امتحانی اش به چه صورتی است.تستی برگزار می کند ویا تشریحی؟ونوع سوالات را استاندارد تهیه کند .نه سخت سخت ونه آسان آسان.استاندارد.آیا شما وقتی می خواهید در یک مسابقه شرکت کنید،نباید بدانید شرایط این مسابقه چیست؟اگر بدانید برای شرکت در امتحان چگونه دانشجو آماده شود،تقلب محسوب می شود؟یا دانشجو خود را بهتر اماده می کندو در مسیر مسابقه قرار می گیرد؟آیا این کمک به افزایش ضریب دانش پژوهی نمی گردد؟

3-استاد برای فعالیت بیشتر دانشجو وآشنایی با مباحث درس،یک تحقیق در خصوص موضوع درس خود مشخص می کند وبرای آن 4 تا 5نمره در نظر می گیرد تا هم در امتحان پایان ترم به دانشجو کمک شود وهم دانشجو فعالانه در مباحث درس وارد شود.چرا روش جزوه نویسی صرف از بعضی از دانشکده ها حذف نمی شود.چرا این روش 70سال است ازبعضی از دانشگا ههای ایران جمع نمی شود.الان شیوه تدریس در دبستان ها هم به شیوه پزوهشی است ونمره دیگر در دبستان های ایران جایگاهی ندارد.جایگاه پژوهش کجای شیوه تدریس در دانشگاه  ما جای دارد؟

4-استاد به دانشجو احترام می گذارد و استاد خشک وبی روح ومتکلم وحده نیست و به دانشجو اجازه می دهد در مباحث کلاس شرکت کند.استاد باید در نظر بگیرد که دانشجویان با مشکلات مختلف از جمله تهیه هزینه ترم و سایر مشکلات مواجه هستند وبعضی از دانشجویان علاوه بر تحصیل شاغل هم هستند وباید هزینه اجاره منزل و خانواده را هم بدهند.باید روحیه دانشجویان را درک کردچرا در جایگاهی که هستیم به زیر دستان خود احترام نمی گذاریم؟

5-استاد شرایط دانشجو را درک کند و چون نمره وحذف درس در دست استاد است،دانشجو به زور در کلاس شرکت نمی کند ودانشجو با اشتیاق وبدون توجه به حضور وغیاب به سر کلاس می آید.

6-استاد این موضوع را قبول دارد که اگر دانشجویی نباشد دیگر استادی هم وجود نخواهد داشت واز موضع بالا به پایین به دانشجویان نگاه نکند.وهدفش واقعا آموزش باشد نه اینکه یک ترم را بیاید که در پایان ترم بتواند حال یک عده دانشجو را بگیرد وآنان را مردود کند.هر وقت توانستیم دانشجوی تنبل را به درس علاقمند کنیم مهم است،دانشجوی با استعداد ودرسخوان که خودش کار خود را انجام می دهد واصلا نیازی به استاد ندارد.

7-استاد تمام توانش را نگذارد تا در امتحان پایان ترم دانشجو را مردود کند وسعی کند تا حد امکان دانشجو را کمک کند،البته این به این معنی نیست که به دانشجو بیخودی نمره بدهد

8-استاد در درسی که می دهد مسلط باشد.دانشجویان فرق استاد با سواد وآماده را می فهمند.

 البته اگر استادی این شرایط را نداشت دانشجو مجبور است درس مورد نظر را با آن استاد محترم انتخاب وبه سختی پاس کند چون زورش نمی رسد و باید در نظر داشت که در طول زمان ،استادی که شرایط فوق را نداشت خود به خود از جمع اساتید حذف خواهد شد،زیرا دانشجویان تمام سعی خود را خواهند کرد تا با او درس برندارند مگر به زور واجبار.پس خدا کمک کند جزء اساتید اجباری نباشیمبرای همین ظرفیت کلاس بعضی از اساتید در همان دقایق اولیه تکمیل می شود.

بررسی حقوقی آپارتمان نشینی طبق «قانون تملک آپارتمان ها»؛ دکترمصطفی پیرعلی حقوقدان و استاد دانشگاه

جرائم سیاسی در فقه اسلامی و حقوق موضوعه-دکتر مصطفی پیرعلی-حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه

مولا امیرالمومنین علی .ع.می فرمایند:

دانشجو ,استاد ,کند ,کلاس ,اساتید ,بعضی ,بعضی از ,کلاس بعضی ,از اساتید ,تکمیل می ,ظرفیت کلاس

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

THERMO COOLING